Избери тема

Илија Димовски от град Велес е функционер на про-сръбската македонистка партия ВМРО ДПМНЕ. Като такъв, той обича да коментира разни личности и събития от историята на Македония, като естествено остава верен на принципите на македонизма: „аз не съм чел нищо от дадени исторически личности, но това не ми пречи да ги коментирам“.

Димовски със македонисткия символ Звездата на Вергина. Този символ никога не е използван от македонските революционери, вместо това те изполваха един друг символ, който може да видите ТУК.

Така например македонисткият премиер Зоран Заев казва, че неговата визия за Македония е „Македония – Швейцария на Балканите“. Димовски бърза да напомни на Заев, че този девиз е на последния лидер на ВМРО Иван Михайлов. Димовски коментира Михайлов така:

„Да, на оној Ванчо Михајлов по чија наредба е убиен Тодор Александров, Арсениј Јовков, Панчо Михајлов, Владислав Ковачев и многу други видни дејци на македонското револуционерно дело и ВМРО…

Да, на оној Михајлов кој дури до 1990 година велеше дека не постојат Македонци.

Швајцарија на Балканот е визија на Ванчо Михајлов за држава Македонија без Македонци, како што е Швајцарија држава без Швајцарци…

Во Македонија, според Михајлов, треба да има се, да има Бугари, Албанци, Турци, Грци, Власи и други, но не и Македонци,

како што и во Швајцарија има Италјанци, Германци, Французи, но нема етнички Швајцарци…“

По принцип подобни емоционални словоизлеяния на македонисти като Димовски не заслужават да се коментират, ако Илиjа не беше провокирал написването на тази статия с едно единствено нещо – изброява имената на „убитите по наредба на Ванчо – Тодор Александров, Арсениј Јовков, Панчо Михајлов, Владислав Ковачев“. Кой от тези македонски дейци наистина е бил убит по наредба от Ванче, кой не, няма да коментираме тука, но друго е показателно – в Р. С. Македония МАСОВО отказват да четат книгите и материалите на македонските дейци! Илиjа Димовски не прави изключение, за съжаление…

Ето например, говори за Тодор Александров – на библиотека Струмски сме качили 70 книги, писма, документи на войводата – ако човек ги прочете ще се чуди защо македонистът Димовски споменава Александров?

Че Тодор Александров пише великата си статия “Борбите за свобода и обединение са дело на целия български народ (По случай 15-годишнината на Илинденското възстание)” (публикувано във в-к “Военни известия“, год. XXVII, бр. 174, София, 2 август 1918 година).

В нея той говори за връзките и общите борби на българите от Мизия, Тракия и Македония – Димовски нима ти си съгласен с Тодор Александров? Нали защитаваш „етничките македонци“, какво общо има Тодор Александров и неговите българи от Мизия, Тракия и Македония с твоите „етнички македонци“?

Началото на статията “Борбите за свобода и обединение са дело на целия български народ (По случай 15-годишнината на Илинденското възстание)” на Тодор Александров. Може да я прочетете в цялост като кликнете на този линк и да я пратите на неукия Димовски след това.

Димовски се жали, че според Ванче Михайлов „не постојат (етнички) Македонци“. Ама след това Димовски споменава и ВМОРО революционерът Арсени Йовков. Абе Димовски, ти знаеш ли, че Йовков споделя същото мнение като Ванче Михайлов? Май не знаеш, щото не си чел Йовков, но си позволяваш да го споменаваш в глупавия си пост.

Познайте от един път кой в статията си “Нашата кауза“, публикувана във в-к “Илинден“, год. II, бр. 5, София, 5 февруари 1922 година казва следните неща:

“Колкото се отнася до “историческите и етническите граници [на Македония]” – при всичкия си, уж, научен вид, това е едно нелепо съображение, един научен абсурд, защото строго определени граници на Македония историческата география не познава, както не познава и специална “македонска” народност.”

Да познахте, тези думи принадлежат именно на Арсени Йовков, който не само, че отрича съществуването на отделна македонска народност, идея която за него е научен абсурд, но и яростно защитава българите в Македония в статията си озаглавена … “Българи в Македония” (публикувана във в-к “20 юли. Македоно – Одрински лист“, год. I, бр. 1, София, 14 април 1924 година):

Началото на статията “Българи в Македония“. Кликнете на линка да я прочете цялата и след това я пратете на македониста Илиjа Димовски, който ще я пусне до всички функционери на ВМРО ДПМНЕ да се пообразоват малко за македонска история.

Димовски, ти съгласен ли си с Арсени Йовков, че отделна македонска народност не съществува и че болшинството от населението в Македония е българско? Просто питам за един приятел, не за друго.

А кой народ е болшинство в Македония е свидетелствал и друг ВМРО войвода, който отново Димовски си позволява да спомене – Панчо Михајлов.

Да, същия този Панчо Михайлов от Щип, който в прекрасния си сборник “Български народни песни от Македония“, издаден в София през 1924 година от Щипското благотворително братство ще възкликне:

“О, има, има такъв народ! Това е българският народ, поставен в един божествен земен край, който от всички се нарича през низ векове Македония.

Тук, по силата на насилнически договори, които крият от самото начало фермента на разложението си, на нас, българите, е отнето правото да се учим и говорим на родния си език, да се наричаме българи.“

Абе Димовски, ти част ли си от този български народ в Македония за който говори споменатия от теб Панчо Михайлов? Ти говориш ли, учиш ли на родния ти български език, за който говори войводата Михайлов? Можеш ли открито да споменеш, че си българин както прави щипянецот Панчо? Пееш ли българските народни песни, които Панчо е събрал за поколенията, които идват след него – такива като тебе умници, които говорят на Панчо без да са го чели?

Или, о, извинявай, вие македонистите в Македония сигурно го четете, ама понеже не ви харесва какво прочитате и решавате просто да го …фалшифицирате. Кой знае, ти ще кажеш, Димовски, нали си фен на Панчо Михайлов (етничкия македонец Илиjа Димовски, който постоянно плюе по българите, но от друга страна идоли са му българи от Македония – всякаква прилика с болестта шизофрения не са случайни).

Сборника с български народни песни от Македония, който е съставен от войводата Панчо Михайлов от Щип и който сърбо-македониста Илиjа Димовски обеща да прочете и преиздаде в Република Северна Македония, понеже Димовски е „патриот“, който си я „сака македонската историjа“.

Последното име, което македонистът Димовски си позволява да спомене е това на Владислав Ковачев от Скопие.

Това е доста странно мекo казано. Защо ли?

Ами защото, това е същия този Владислав Ковачев който е офицер от Българската армия. Да не забравяме, че според сърбо-македонизма – официалната идеология в днешна Р. С. Македония, идеология чийто последовател е и Илиjа Димовски, Българската войска била „завоевателна“ и „окупаторска“ спрямо Македония. С други думи Димовски споменава „бугарскиот окупатор на родната си Македония“ Владислав Ковачев.

Същия Ковачев, който е и член на ВМОК – това са проклетите „велико-бугарски шовинисти – върховистите“ пак според същия този македонизъм, чийто възпитаник е и Димовски.

Спомняте ли си как в началото споменахме, че Димовски се ядосва на Ванче Михайлов задето последния отрича съществуването на отделна македонска народност? Е, не само Ванче го прави, не само и Арсени Йовков го прави, не само редица други македонски дейци го правят, но същото го прави и „бугарскиот окупатор“ и „велико-бугарски върховист и шовинист“ Владислав Ковачев.

В своята статия “Автономната идея и македонските националности“, (публикувано във в-к “Автономна Македония“, бр. 1, 3 и 8, год. I, София, декември – януари, 1920 – 1921 година) Ковачев пише:

“Що се отнася до термина “македонците”, требва да се признае, че под тоя термин до сега сме подразбирали само македонските българи и като такъв, той е имал строг етнически характер. А идеята за създаване на самостойно Македония, възприета от македонското население като държавническа идея, повелително изисква да се даде на тоя термин народностен характер. Ние стоим на становището, че под термина “македонците” требва за напред да подразбираме не само македонските българи, а всичките етнически елементи, които в техната съвокупност, съставляват самото македонско население. Само в такъв случай рзанородните елементи на това последното ще требва да се чувствуват като части от един и същ народ. Обстоятелството, че отдавна историята не познава съществуването на македонска нация, не може да съставлява днес сериозен аргумент, за да се оспорва правото на самото македонско население, без разлика на вера и народност, да се чувствува вече, в своята съвкупност, като принадлежаще на един и същ народ. Това съзнание е най-същественото условие, което днес се изисква от македонското население, за да му се признае правото на самостоен политически живот.”

Димовски, съгласен ли си с Ковачев? Няма македонска нация, „македонец“ значи българин от Македония, Македония принадлежи на българите от Македония и на останалите македонски народности, които искат да живеят в една независима македонска държава в равноправие и разбирателство (нещо като Швейцария на Балканите, а пич?).

Впрочем, Владислав Ковачев още през 1919 година е написал една цяла книга по темата: нарича се “Автономна Македония”, Димовски, що не вземеш да я прочетеш като начало, белким научиш нещо и най-после спреш да се излагаш като кифладжия за история по Фейсбук профила ти?

Книгата “Автономна Македония” на българския офицер от Скопие Владислав Ковачев, книга която ВМРО ДПМНЕ функционера Илиjа Димовски обеща да прочете понеже не иска да бъде повече типичен македонист – да коментира личности от македонската история без да е прочел и една тяхна книга/статия.


Ако желаете да подкрепите разкриването на още подобни македонистки фалшификации и пропаганда или искате да дарите средства за закупуване на книги писани от македонски дейци, които да качим в Библиотека Струмски – може да го направите на Paypal info@strumski.com

 11,335 Прочетена,  1 Видяна днес

Privacy Policy